Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
Het in de markt zetten van een nieuw label van paraplu’s voor een kleine niche: mensen die de Lean Startup methode dagelijks toepassen. De paraplu’s dragen de term ‘shit umbrella’, als verwijzing naar de term zoals die wordt gebruikt binnen de methode: Managers en product eigenaren moeten ‘shit umbrella’s’ zijn voor hun team. Zij moeten ervoor zorgen dat hun personeel beschermd wordt tegen onnodige vergaderingen, onderbrekingen en willekeurige wijzigingen zodat ze zich kunnen focussen op hun werk.
We hebben het binnen 24 uur opgezet na een evenement (Online Tuesday) waar de term en de Lean Startup methode werden behandeld. Een webshop voor paraplu’s en andere accessoires. Aangevuld met een rationale van het idee en een webpagina ter introductie van het product.
Een zeer beperkte verkoop van producten en minimale aandacht voor het initiatief. Waarbij de mokken met het SH*T UMBRELLA logo het meest populair waren.
Er werden paraplu’s op de markt gebracht met de term ‘shit umbrella’, als verwijzing naar het idee dat managers en product eigenaren de ‘shit umbrella’s’ moeten zijn voor hun team. Zij moeten ervoor zorgen dat hun personeel beschermd wordt tegen bureaucratische onbelangrijke zaken. Er was maar weinig animo voor de paraplu's, de term 'shit umbrella' bleek namelijk niet aansprekend genoeg voor het publiek.
Reacties (0)